تهران؛ ریبوار مارابی، جوان کُرد و بازداشتشده دیماه، به ۱۰ سال زندان محکوم شد
۷ تیر ۱۴۰۵؛ «ریبوار مارابی»، جوان کُرد ۲۷ ساله اهل کامیاران و ساکن تهران و از بازداشتشدگان اعتراضات دیماه ۱۴۰۴، به ۱۰ سال حبس تعزیری محکوم شد که این حکم در مرحله تجدیدنظر به ۶ سال حبس تعزیری و ۴ سال حبس تعلیقی تغییر یافت.
بر اساس یافتههای کُردپا و برخی مستندات پرونده، «ریبوار مارابی» در بهمن ۱۴۰۴ به اتهام «اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور (ارزی)» توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی «محمدرضا عموزاده» در مرحله بدوی به ۱۰ سال حبس تعزیری محکوم شد.
پس از اعتراض به این حکم، شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر مجتمع قضایی شهید سلیمانی، حکم صادره را به ۶ سال حبس تعزیری و ۴ سال حبس تعلیقی تغییر داد.
«ریبوار مارابی» در ۲۱ دی ۱۴۰۴ توسط نیروهای امنیتی، بدون ارائه حکم قضایی، بازداشت و به زندان تهران بزرگ منتقل شد. او پس از بیش از یک ماه بازداشت، در اسفند ۱۴۰۴ با تودیع وثیقه بهصورت موقت از زندان تهران بزرگ آزاد شد. وی در طول دوران بازداشت خودسرانه از حق دسترسی به وکیل، ملاقات و تماس با خانواده محروم بوده است.
«ریبوار مارابی»، جوان ۲۷ ساله کُرد، اهل روستای «ماراب» از توابع کامیاران در استان کُردستان و ساکن تهران است و چندین سال است بهعنوان سرآشپز در یک رستوران مشغول به کار است.