٤٠ روز از بازداشت زهرا محمدی گذشت

19:55 - 11 تیر 1398
آژانس کُردپا: یک عضو بازداشت شده انجمن فرهنگی – اجتماعی \"نوژین\" ٤٠ روز است که در بلاتکلیفی به سر می‌برد.

٤٠ روز از بازداشت زهرا محمدی، عضو بازداشت شده انجمن فرهنگی – اجتماعی \"نوژین\" می‌گذرد و سرنوشت وی همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

خواهر زهرا محمدی در واکنش به ٤٠ روز بازداشت خواهرش در صفحه فیس‌بوک خود نوشته است: \"۴۰ روز بلاتکلیف و بدون تفهیم اتهام، بازداشتی غیرقانونی و غیرموجهه، ۴۰ روزی که برای زهرا و خانواده او هر لحضه و هرساعتش پر از رنج و انتظار است.\"

وی افزوده است: \"زهرا مدرک کارشناسی ارشد را با معدل الف در رشته جغرافیای سیاسی اخذ کرد، شاید اگر دختری بی‌سواد بود و در کنج خانه نشسته بود، امروز اسیر در بند بی عدالتی نبود. زندان حق زهرا و زهراها نیست.\"

روز پنج‌شنبه دوم خردادماه، سه فعال مدنی کُرد به نام‌های \"ادریس منبری، زهرا محمدی و ریبوار منبری\" اهل سنندج از سوی نیروهای اطلاعاتی بازداشت شدند.

روز یکشنبه پنجم خردادماه، دو عضو بازداشت شده انجمن فرهنگی – اجتماعی \"نوژین\" به نام‌های \"ادریس منبری و ریبوار منبری\" اهل سنندج آزاد و \"زهرا محمدی\" دیگر عضو بازداشت شده این انجمن همچنان در بازداشت به سر می‌برد.

روز دوشنبه ششم خردادماه، اعضای انجمن فرهنگی – اجتماعی \"نوژین\" در مقابل دادگستری سنندج تجمع اعتراضی را برگزار و خواستار آزادی فوری و بی‌قید و شرط \"زهرا محمدی\"، عضو بازداشت شده این انجمن شدند.