یک شهروند کُرد به اطلاعات مهاباد احضار و بازداشت گردید

14:49 - 12 فروردین 1397
آژانس کُردپا: اداره اطلاعات مهاباد پس از احضار یک شهروند کُرد، او را بازداشت کردند.

براساس گزارش رسیده به آژانس خبررسانی کُردپا، روز پنج‌شنبه نهم فروردین‌ماه، نیروهای اطلاعاتی مدارک خودروی شخصی یک شهروند کُرد به نام \"بهزاد خضری\" اهل مهاباد را ضبط و سپس وی را احضار و بازداشت کرده‌اند.

به گفته یک منبع آگاه، این شهروند کُرد برای تجدید میثاق با آرمان‌های پیشوا قاضی محمد بر سر مزار وی حضور پیدا کرده بود و نیروهای اطلاعاتی به همین اتهام وی را بازداشت کردند.

شنیده‌ها حاکی از آن است که چندین شهروند کُرد هنگام تجدید میثاق با آرمان‌های پیشوا قاضی محمد بر سر مزار وی بازداشت شده‌اند، اما تاکنون هویت آنان برای آژانس کُردپا مشخص نشده است.

فعالان مدنی و سیاسی کردستان در آستانه دهم فروردین‌ماه، هفتاد و یکمین سالگرد شهادت پیشوا قاضی محمد در میدان \"چهار چراغ\" مهاباد کمپینی را تحت عنوان \"کوردستان پەیمان نوێدەکاتەوە\" راه‌اندازی کردند.

مجریان این کمپین از عموم مردم کردستان خواستند که عصر روز پنج‌شنبه نهم فروردین‌ماه بر مزار پیشوا قاضی محمد حضور پیدا کنند و بار دیگر با آرمان‌های رییس جمهور کردستان تجدید میثاق نمایند که نیروهای اطلاعاتی از حضور مردم بر سر مزار پیشوا قاضی محمد جلوگیری کردند.